Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Evaluace práce s dětskou terapeutickou skupinou
Syrovátková, Nikola ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá evaluací práce s dětskými terapeutickými skupinami. Ukazuje hodnocení programu dětských terapeutických skupin z pohledu rodičů, dětí a terapeutů. Zároveň představuje také to, na čem se v hodnocení všechny zúčastněné strany shodují a v čem naopak rozchází. Teoretická část se zaměřuje na vymezení skupinové psychoterapie, dále na dítě mladšího školního věku. Důležitou částí je skupinová psychoterapie s dětmi a zapojení rodiče v procesu terapie. Rozebírá také zasazení dítěte mladšího školního věku do jeho vývojového období a na to navazující specifika. Poslední kapitola se věnuje roli terapeuta v procesu práce s dětmi i rodiči. V empirické části je představen kvalitativní výzkum. Data byla sesbírána pomocí polostrukturovaných rozhovorů se sedmi rodiči a čtyřmi terapeuty. Dětem byl administrován dotazník. Data byla analyzována vytvářením tematických trsů. Vyhodnocování bylo inspirováno metodou zakotvené teorie. Výsledky ukazují, že v hodnocení programu dětských terapeutických skupin se rodiče, děti i terapeuti převážně shodují. Významné pro skupiny se zdá navázání blízkých vztahů s ostatními členy. Jako důležitý faktor celého procesu se ukázal způsob komunikace o skupině mezi rodičem a dítětem. KLÍČOVÁ SLOVA: skupinová psychoterapie, dětská psychoterapie, rodičovský...
Dětské skupiny v poradenství v kontextu aktivní spolupráce rodiče
Nováková, Marie ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Heider, David (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dětskými skupinami v poradenství v kontextu aktivní spolupráce rodiče. Mapuje prožívání rodiče na skupinách z pohledu matek a terapeutů. Teoretická část se zaměřuje na vymezení skupinové psychoterapie, specifik dětské psychoterapie a podpůrných skupin. Dále je zde věnována pozornost prožívání rodiče problémového dítěte a jeho aktivní roli v procesu dětské psychoterapie. Věnuje se také roli terapeuta. V empirické části je představen kvalitativní výzkum. Byly provedeny polostrukturované rozhovory s 5 matkami a se 4 terapeuty. Tyto rozhovory byly analyzovány dle metody vytváření tematických trsů. Vyhodnocování dat bylo inspirováno také metodou zakotvené teorie. Výsledky dokazují, že pohledy rodičů a terapeutů se ve většině oblastech shodují. Obě skupiny vnímají velký význam rodiče na skupině. Skupina působí terapeuticky jak na dítě, tak i na rodiče. Toto působení ovlivňuje průběh celého procesu. KLÍČOVÁ SLOVA: dětská psychoterapie, skupinová psychoterapie, podpůrné skupiny, rodič problémového dítěte, spolupráce s rodičem
Dětská skupinová psychoterapie pohledem rodičů
Mýtina, Ondřej ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Veselá, Ivana (oponent)
NÁZEV: Dětská skupinová psychoterapie pohledem rodičů AUTOR: Ondřej Mýtina KATEDRA: Katedra psychologie ŠKOLITEL: PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. Tato bakalářská práce se zabývá rodičovským pohledem na paralelní rodičovskou podpůrnou a dětskou psychoterapeutickou skupinu. V teoretické části práce je věnována pozornost psychoterapii, skupinové psychoterapii, specifikům dětské psychoterapie. Zvláštní pozornost je věnována faktoru universality ve skupinové psychoterapii. Teoretická část se dále věnuje poradenství, zejména skupinovému. Podstatná část se zabývá specifiky participace rodiče v terapii dítěte a paralelními intervencemi u dítěte a rodiče. V části empirické je představen vlastní výzkum. Ten spočívá v analýze pěti rozhovorů s rodiči, kteří po dobu jednoho roku docházeli na rodičovskou podpůrnou skupinu, zatímco s touto skupinou paralelně probíhala dětská psychoterapeutická skupina. Rozhovory jsou analyzovány dle principů zakotvené teorie. Výsledky ukazují, že rodiče zažívali na skupině fenomén universality a mohli sdílet různá témata související s problematickou výchovou jejich dětí. Diskuse výsledků s teorií ukázala, že naše výsledky souhlasí s dostupnou teorií. Především potvrzují přítomnost terapeutického faktoru v podpůrné skupině. KLÍČOVÁ SLOVA: podpůrné skupiny pro rodiče,...
Efektivita poradenské péče o děti s poruchami chování. Evaluace multisystémového modelu indikované prevence realizovaného v pedagogicko-psychologické poradně v Praze 6
Pavlas Martanová, Veronika ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent) ; Lazarová, Bohumíra (oponent)
NÁZEV: Efektivita poradenské péče o děti s poruchami chování. Evaluace multisystémového modelu indikované prevence realizovaného v pedagogicko - psychologické poradně v Praze 6. AUTOR: PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová KATEDRA: Katedra psychologie ŠKOLITEL: PhDr. Lidmila Valentová CSc. Tato disertační práce se zabývá různými možnostmi práce s dětmi se specifickými poruchami chování (ADHD,ADD,PCH). V rámci teoretické části se autorka zabývá dětskou psychoterapií a její efektivitou obecně, sleduje vývoj výzkumů tohoto tématu, aby se následně zaměřila na léčbu specifických poruch chování a poruch pozornosti. Rekapituluje dostupné zahraniční studie efektivity léčby těchto potíží a monitoruje tuto problematiku též v rámci českých pedagogicko - psychologických poraden. Teoretická část je zakončena textem popisujícím možnosti evaluace v poradenství, který připravuje čtenáře na pozvolný přesun do praktické části. V praktické části je pak kvantitativně i kvalitativně evaluován konkrétní multisystémový terapeutický model, který je sedm let realizován v PPP Praha 6. Evaluace zahrnuje jeho dvouleté působení, model je v práci podrobně popsán, tak aby mohl sloužit jako praktická inspirace. Na kvantitativní rovině sleduje autorka pomocí dotazníků pro rodiče a učitele, zda došlo k posunu v chování a projevech...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.